Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı


Turizm ve konaklama sektöründe hizmet kalitesi ile ilgili önemin gün geçtikçe arttığı dünyamızda sektörünün ihtiyacı olan yetişmiş insan gücünü karşılamaktır. Ayrıca turizm sektöründe kaynakları, varlıkları, zamanı,  işlemi ve iş gücünü yönetmek konusunda bir iş yerine bağlı olarak yönetime katkı vererek rol üstlenen veya kendi iş yerinde üretim ve yönetim fonksiyonlarını icra edebilecek beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Tüketici tercihlerini belirleyen en önemli unsurlar olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tüm sektörlerde öncelikli hedef haline gelmiştir. Bu bağlamda Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Programı, bir işletmede üretimden satışa kadar uzanan temel işletme sürecini yürütebilecek, sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine katkıda bulunmak üzere tasarlanmış olup; iki yıllık eğitim sürecinde, bireylerin, mesleki becerilerinin geliştirilmesi, sosyal, pratik ve çözüm üretici yönlerinin ortaya çıkarılması, güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, müşteri odaklı bakış açısı kazanmaları ve ikna yeteneklerinin geliştirilmesi planlanırken, aynı zamanda eğitim sürecinde dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek mesleki beceriye, yetkinliğe ve iletişim becerisine sahip bireyler olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır.
Program öğretim amaçları:
  • Öğrencilerin turizm sektörünün ihtiyaçlarına cevap verecek düzeyde bir eğitim ve araştırma faaliyeti yürüterek, sektöre uygun 21.yy. mesleki yeterlilikler kapsamında gerekli teorik bilgi ve pratik becerilerin öğrencilere kazandırılmasını sağlamak,
  • Turizm işletmelerinin yönetimini ve organizasyonunu bilen, iletişim becerilerine ve sorgulayıcı düşünceye sahip, takım çalışmasına yatkın ve insani ilişkilerinde başarılı, problem çözme ve inisiyatif kullanma becerisi gelişmiş, mesleki sorumluluk ve iş ahlakı bilincinde, mesleki donanıma ve yabancı dil becerisine sahip bireyler yetiştirmek,
  • Öğrencilerin turizm sektöründe çalıştıkları alanlarda; kurum, iş ve toplumsal ve fiziksel çevreye dair etik değerlere uygun davranabilmeleri, duyarlı, adil, insancıl, sorumluluk sahibi, girişimci bireyler olarak topluma katkı yapmaları ve alanları ile ilgili temel bilgilere sahip olarak kendilerine verilen görevleri en iyi şekilde yerine getirerek kurumların beklentilerini karşılayabilmeleri için gerekli yeterlilikleri kazandırmak,
  • Değişimin çok hızlı olduğu günümüzde öğrencilerin değişime ve yeniliğe açık olmaları, sürekli öğrenmenin önemini kavramaları, yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli gelişim odaklı ilerlemeleri ve istihdam edilebilirliklerini arttırmak için bilgi, beceri ve yeteneklerini sürekli güncellemeleri için teşvik etmek,
  • Turizm sektöründe oldukça önemli olan bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeleri için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması ve turizm alanında kullanılan programları uygulamalı olarak öğretmek,
  • Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerinde ve kamu kurumlarında çalışabilir ve kendi işlerini kurabilir ve disiplinler arası projelerde ekip veya bireysel çalışmalarında karşılaşacağı sorunlar karşısında yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirebilir vizyonu geniş bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde; İşletme
İşletme Enformatiği
İşletme Yönetimi
İşletme-Ekonomi
Konaklama İşletmeciliği
Konaklama ve Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Turizm ve Otel İşletmeciliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
PROGRAMLAR
Aşçılık
Turizm ve Otel İşletmeciliği