Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı
Turizm ve konaklama sektöründe hizmet kalitesi ile ilgili önemin gün geçtikçe arttığı dünyamızda sektörünün ihtiyacı olan yetişmiş insan gücünü karşılamaktır. Ayrıca turizm sektöründe kaynakları, varlıkları, zamanı, işlemi ve iş gücünü yönetmek konusunda bir iş yerine bağlı olarak yönetime katkı vererek rol üstlenen veya kendi iş yerinde üretim ve yönetim fonksiyonlarını icra edebilecek beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Tüketici tercihlerini belirleyen en önemli unsurlar olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tüm sektörlerde öncelikli hedef haline gelmiştir. Bu bağlamda Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Programı, bir işletmede üretimden satışa kadar uzanan temel işletme sürecini yürütebilecek, sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetiştirilmesine katkıda bulunmak üzere tasarlanmış olup; iki yıllık eğitim sürecinde, bireylerin, mesleki becerilerinin geliştirilmesi, sosyal, pratik ve çözüm üretici yönlerinin ortaya çıkarılması, güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, müşteri odaklı bakış açısı kazanmaları ve ikna yeteneklerinin geliştirilmesi planlanırken, aynı zamanda eğitim sürecinde dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek mesleki beceriye, yetkinliğe ve iletişim becerisine sahip bireyler olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır.
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde; İşletme
İşletme Enformatiği
İşletme Yönetimi
İşletme-Ekonomi
Konaklama İşletmeciliği
Konaklama ve Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Turizm ve Otel İşletmeciliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
PROGRAMLAR
Aşçılık
Turizm ve Otel İşletmeciliği